© 2016 Bülent Fidan

  • Facebook B&W
  • Twitter B&W
  • Instagram B&W
  • link

YAYINLAR

1991 yılında iletişim sektörüne katılan Bülent Fidan 25 yılı aşkın bir süredir Marketing Türkiye, MediaCat, Feedback, Aktüel, Milliyet Sanat, The BrandAge, ICON, Grafik Tasarım ve BrandMap dergilerinde makaleler yazdı. 2008 yılında The Brand Age dergisini kurdu, yönetti, genel yayın yönetmeni olarak pek çok makaleyi okurlara sundu. The Brand Age dergisini yönetirken aynı zamanda Türkiye'nin tek tasarım yayını olan Grafik Tasarım dergisini de yönetti. Bu dergilerin ardından BrandMap dergisini, Ortak İletişim bünyesinde 2015 yılında yayın dünyasına kazandırdı. 

"Meslek hayatı boyunca yayınlarda yer alan makalelerinin yanı sıra karikatür, reklam ve inceleme alanlarında kitaplar yazdı, çizdi ve yayınladı. "

 

Yayınlanan Kitapları:

  • Bomba(Karikatür albümü) Yayınevi Yayınları

  • Barcodename(Karikatür albümü) Zed Yayınları

  • Kısaltmalar Kılavuzu(Sözlük) Om Yayınları

  • Reklam ve Karikatür(Araştırma) Beslenme Saati

  • Ortaya Karışık Seyirlik İşler(Karikatür albümü) Arşiv ve Mega

  • Kendiliğinden İllegal Bir Sergi / Beyoğlu’nda Grafiti(Fotoğraf albümü ve araştırma) Grafik Tasarım Yayınları

  • Bir Reklamcıdan Tüyolar(Reklamcılık Deneme) İyi ve RYD Yayınları / Beslenme Saati

YAZILAR

MARKALAR ve GERÇEKLER

Pazara yeni girecek markalar için hayat, hala pazarda olanlardan çok daha kolay. Çünkü, pazara yeni girecekler mevcut markaların yaşadıkları sorunları görüyorlar. Pazarda henüz varolmadıkları için atacakları her adımda başka markaların deneyimlerinden yararlanabilir durumdalar. 

Devamı için tıklayın...

BENİM ÜRÜNÜM ERKEK
 

Bir kaç yıl önce, bir markanın sahibi ile yaptığımız ilk toplantıda “benim ürünüm erkek, bir şey yapmasam da satar” demişti. Ürün zaten pazara girmişti ama bir türlü istenildiği gibi satmıyordu. Markanın ne demek olduğu, markalama çalışması ve marka iletişimi yapmak gerektiğinin defalarca anlatılması sonunda ikna oldu. Çünkü , ürünün erkekliği işe yaramıyordu.

Devamı için tıklayın...

YAŞASIN DÜNYA İKİNCİSİYİZ

Dünyada, ülkelerini geride bırakan ünleri ile markalar, şirketlerin bütçelerinde giderek artan bir soyut varlık olarak güçleniyor. Durum böyle olunca da her ünlü gibi taklit edilmeleri bize doğal bir süreçmiş gibi geliyor. 

Devamı için tıklayın...

JENERİK DOĞULMAZ JENERİK OLUNUR (MU)?

Marka sahipleri, ürünlerine isim çalışırken çoğu zaman pazarda bulunan bazı markaları örnek gösterirler. “Onun gibi” olsun, ısrarı ile marka isimlendirmesi üzerinde uzun zaman harcarlar. Sözünü ettikleri “bazı” markalar hepimizin dilinde olan jenerik markalardır. 

Devamı için tıklayın...

MARKANIZI SAĞLIKLI BESLİYOR MUSUNUZ?

Her zaman söylediğimiz gibi marka kavramı elle tutulur bir kavram değil. Soyut bir kavram. Ürünün fiziksel yapısından ayrı bir şekilde tüketici zihninde yerini alır. 

Devamı için tıklayın...

ÜRÜN / MARKA

Sürekli aynı soruyu sormaktan vazgeçmemiz gerekiyor. “Dünya markası olan bir Türk ürünü var mı?” Öncelikle ürünün marka demek olmadığını kabul etmemiz şart. Yoksa, sürekli en başa dönerek ürün olmazsa marka olmaz gibi kısır tartışmaları yapmaya devam edeceğiz. Peki ürün ve marka nedir? 

Devamı için tıklayın...