HAKKINDA
Bülent Fidan
Marka geliştirme uzmanı, Tasarımcı, Yayın Yönetmeni ve Trend analisti
İşletme (reklam ve pazarlama) ve iletişim sanatları alanlarında lisans ve yüksek lisans eğitimlerinin ardından, reklam sektöründe reklam yazarı ve ardından da yaratıcı yönetmen olarak çalıştı. Önemli tasarımcılarından uzun dönem tasarım dersleri aldı. Tasarımcı olarak da pek çok ürün ortaya koydu.
Aynı zamanda karikatürist olan Bülent Fidan Türkiye, Fransa, İran, Belçika, Mısır gibi pek çok ülkede kişisel sergiler açtı, karma sergilerde yer aldı; yine yurtiçi ve yurtdışında pek çok ödül kazandı. 2005 yılında Avrupa Mizah Akademisi’nin “Tüm dünyada 20. yüzyılın en başarılı 100 grafik mizahçısı” arasına seçildi ve eserleri İspanya Mizah Müzesi’nde sergilenmeye başlandı. Halen yerli ve yabancı dergi ve gazetelere editoryal illüstrasyon ve karitatür çizmeye devam ediyor.
1995 – 2014 yılları arasında, üniversitede uzun süre göstergebilim, reklam ve marka yönetimi konularında dersler verdi. 2000 yılında üniversiteden ayrıldı. Sonraki yıllar kendi ders programı üzerinden üniversitede öğretim görevlisi olarak ders vermeye devam etti.
2000 – 2012 arası Reklam Yaratıcıları Derneği‘nde Genel Sekreter ve Başkan olarak yer aldı. Reklam Yaratıcıları Derneği’nde başladığı Türkçe çalışmalarında, “Dilinizden Utanmayın” ve ”Dilin Kemiği Yok, Kuralı Var” kampanyalarını gerçekleştirdi.
2004 – 2007 yılları arasında “Türkiye’de Tasarım kimliği ve Türk Kimliği” üzerine 8 ilde seminerler verdi.
Marka Konseyi Derneği Kurucularından, İletişim Tasarımcıları Meslek Kuruluşu üyesi, Karikatürcüler Derneği üyesi, Marmara Ü. İİBF Mezunları Derneği Üyesi, Türkiye Hayvan Hakları Platformu Kurucusu, Greenpeace destekçisi. Türkiye'de "Hayvan Hakları Yasası'nın TBMM'den geçmesini sağlayan iletişim kampanyasını hazırladı.
1991 yılında başladığı reklamcılık yaşantısında 2005 yılından sonra Safari “Marka İletişimi Ajansı”nı kurdu ve Yaratıcı Grup Başkanı olarak görev yaptı. Çalışmalarının büyük kısmını sektörde ve akademik olarak marka kavramına yöneltti. 2010 yılından itibaren Suit “Creative Brand Solutions”da markalara hizmet verdi. 2014 yılından sonra "Marka Tasarımı ve Trend Analizi Ajansı" BRAND SUITE ISTANBUL bünyesinde, marka danışmanı, trend analisti, yaratıcı grup başkanı ve yayınlar yönetmeni olarak çalışmalarını sürdürüyor.
Altınbaş Üniversitesi ve BrandMap'in ortak Marka Yöneticiliği Yüksek Lisans Programında koordinatör yer alıyor.
Marka yönetimi dergisi The Brand Age’i 2008’de kurdu ve kuruluşundan itibaren Genel Yayın Yönetmeni olduğu bu dergiden 2014 yılında ayrıldı; Reklam Yaratıcıları Derneği yayını olan Ara Sıra dergisinin Yayın Yönetmeni olarak görev aldı. Halen sektörün tek tasarım dergisi olan Grafik Tasarım dergisinin ve Ekim 2015’te yayın hayatına başlayan BrandMap dergisinin Genel Yayın Yönetmenliğini sürdürüyor.
Uzmanlık konuları:
Marka deneyimi, müşteri deneyim yolculuğu haritası, marka kimliği oluşturma, markalama, marka iletişimi, kurumsal görsel kimlik, sürdürülebilirlik, görsel düzenleme (visual merchandising), trend analizi.
Yayınlanan Kitapları:
-
Bomba (Karikatür albümü) Yayınevi Yayınları
-
Barcodename(Karikatür albümü) Zed Yayınları
-
Kısaltmalar Kılavuzu(Sözlük) Om Yayınları
-
Reklam ve Karikatür(Araştırma) Beslenme Saati
-
Ortaya Karışık Seyirlik İşler(Karikatür albümü) Arşiv ve Mega
-
Kendiliğinden İllegal Bir Sergi / Beyoğlu’nda Grafiti (Fotoğraf albümü ve araştırma) Grafik Tasarım Yayınları
-
Bir Reklamcıdan Tüyolar İyi ve RYD Yayınları / Beslenme Saati
Marka, Trend ve İletişim Danışmanlığı Yaptığı Markalar:
Reklamcılık geçmişinin ardından marka, trend ve iletişim danışmanlığını sürdüren Fidan, aynı zamanda tasarımcı olarak pek çok kurum ve markanın görsel kurumsal kimliğini (Logo ve diğer tasarımları) de gerçekleştirdi.