Woolmark, Yün Giyinmeye Davet Ediyor
Dünyanın en tanınmış yün markası Woolmark, “Fosil Yakıt Değil Yün Giyin” sloganıyla yeni bir eko kampanya başlattı. Woolmark, kampanya ile tüketicileri sentetik kumaş hakkında bilinçlendirilirken doğal ve yün kumaşlı ürünleri satın almaya teşvik ediyor.
Dünyanın en tanınmış yün markası Woolmark, yeni bir farkındalık kampanyası başlattı. “Fosil Yakıt Değil Yün Giyin” sloganıyla startı verilen kampanya ile Woolmark, tüketicileri sentetik kumaşların fosil yakıtlardan yapıldığı konusunda eğitmeyi ve satın alma kararı verirken doğal kumaşları, özellikle de yünlü kumaşları seçmeye teşvik etmeyi amaçlıyor. Çünkü dünyada her 25 dakikada, bir olimpik havuz büyüklüğünde fosil yakıt, sentetik kumaş üretimi için kullanılıyor.
Woolmark’ın bu yeni kampanya stratejisinin merkezinde, lifler ve etki arasındaki bağlantı konusunda belirgin bir farkındalık eksikliği olduğunu gösteren araştırmaları yer alıyor. Araştırmalar, her 10 tüketiciden 8'inin sentetik liflerin kökenini bilmediğini ortaya koydu. Bu neden önemli? Çünkü gerçekler olmadan tüketiciler bilinçli kararlar alamazlar. Yün, gümüş kurşun değildir, ancak çözümün bir parçasıdır: doğal, yenilenebilir, biyolojik olarak parçalanabilir, dayanıklı ve geri dönüştürülebilir.
Woolmark’ın kampanya öncesi, ABD ve İngiltere'de bir dizi odak grupla yaptığı araştırma, küresel tüketicilerin üçte birinden fazlasının sürdürülebilirlik için daha fazla ödemeye istekli olduklarını söylese de satın alma yolculuğunda elyafı dikkate almadığını gösterdi.
(Türkiye'nin pamuk ve ipek alanında her ne kadar yeterli miktarda üretimi olmasa da özellikle dünyada Turkish Towel olarak bilinen havlularımızda Türk Pamuğu kullanılıyor (bir kısmında). Türk Pamuğu da dileriz ileri de bu başarıyı yakalar.)
Kampanyayı daha detaylı incelemek için:
Kampanya Filmi:
Comments