top of page

Cep Telefonu Geleceğin Tek Mecrası Olacak


Cep telefonu, teknoloji ve tasarım revizyonları ile hem evimizdeki, hem ofisimizdeki hem de cebimizdeki geleceğin tek elektronik (ses-görüntü-teşhis-elektronik kart-kimlik) cihazı olacak.

1990'lı yılların başında, küçük ve taşınabilir bir sistem olarak hayatımıza giren (araç telefonları sonrasında) cep telefonları, sinyal alıp verme özelliğini her yıl giderek geliştirdi.

Günümüzde gelinen noktada TV, radyo, basın, sinema, müzik sistemi, fotoğraf makinesi, kredi kartı, kimlik, basit yazılımlar, oyun konsolu, iletişim ve kayıt amaçlı kullanılan cep telefonları özelliklerine yenilerini eklemeye devam ediyor.

Toshiba'nın yıllar önce sunumunu yaptığı kızılötesi sanal klavye, cep projeksiyon gibi diğer markalar da farklı özelliklerini çoktan yarattılar. Hepsini tek bir alet içine sıdırdıkları anda, geleceğin tek elektronik cihazı olarak cep telefonu dünyaya hükmedecek.

Televizyonlar kalkacak. Çünkü cep telefonundan yayın izleyecek, daha büyük görmek için duvara yansıtabileceksiniz. Radyo ve benzeri özellikler ise görüntülü sistemin güçlenmesi ile ortadan kalkacak.

Bilgisayar özelliklerinin, özellikle sanal klavye ve büyük ekran yansıtması ile çoğalacağı cep telefonları bilgisayarların da hayatına son verecek.

Kredi kartı yerine zaten kullanılmaya başlayan cep telefonları bankaların en büyük rakibi konumuna gelecekler.

Sağlık sorunlarının teşhisinde de cep telefonları belki bazı küçük aparatlar ile her an yanımızda olan sağlık merkezi olacaklar. Kan testinden, görüntüleme sistemlerine kadar her şeyi içinde barındıracak olan cep telefonlarının bu noktada belki isimleri de değişecek.

Uzaktan erişim ile eğitimin büyük kısmı yine cep telefonları üzerinden yapılacak.

Led teknolojinin ilerlemesi ile ev içi aydınlatmadan, bitkisel ışıklanlandırmaya kadar tüm sistemleri de destekleyecek.

Kişisel koç olarak görevleri de üstlenecek olan cep telefonları, insanların en önemli asistanları konumuna gelecekler.

Dil bilmek artık ayrıcalık olmayacak, çünkü cep telefonları anında çeviri ile dil sorununu da ortadan kaldıracak. Çağrı merkezleri bu dönemde en çok iş yapan aracı kurumlar haline gelecekler.

Veri transferinin hızlanması ve 24 saat ulaşılabilir olma özelliği nedeniyle cep telefonları dünyanın en önemli iş üssü olacak.

Tüm özelliklere yenileri eklenecek. Üç boyutlu görüntü sisteminin yansıma özelliği sayesinde sinema ve tiyatro salonları ortadan kalkacak, insanoğlunun yaşadığı her mekan sinema ve tiyatro salonu olacak. Toplantılar bu sayede bir mekana ihtiyaç olmadan yapılacak.

Ev, ofis ve diğer mekanlarda kilit, ısıtma-soğutma, TV, müzik gibi tüm sistemler cep telefonuna bağlanacak. Hatta başta da söylediğim gibi TV, radyo gibi sistemler ortadan kalkacağı için tek görüntü-ses-iletişim aracı cep telefonu olacak. Hafif, taşınabilir ve her zaman yanımızda olarak.

Bu durum pek çok sektörü öldürürken, yenilerini yaratacak. Özellikle finans dünyası bundan çok etkilenecek. Oyunculuk, sunum, hizmet alanları değişecek.

Cep telefonlarının (Mobile Phone) en önemli ortakları ise GSM operatörleri olacak. GSM operatörleri ve cep telefonu üreticileri sanayi içinde en önemli güç olacaklar. Dünyanın en büyük markaları olarak yerlerini alacaklar.

Doğal olarak tüm yeni hizmet anlayışları da bu mantık üzerine yapılanacak.

Bugünün sosyal medya markalarının çoğu gelecekte bu kadar güçlü olamayacak. Çünkü, sosyal medya yerine kulüp mantığında oluşmuş yapılanmalar güçlenecek. Sosyal statü kendi sosyal dijital mecralarını yaratacak.

Dünya buna hazır mı? Değil, diyemem. Tam hazır değil. Ama parça parça bu sisteme doğru ilerleniyor... Hepimize kolay gelsin...

(Bu yazının tamamını ya da bir bölümünü, kaynak göstermeden lütfen başka bir yerde kullanmayınız. Kaynak: Bülent Fidan. http://www.bulentfidan.com)

BÜLENT FİDAN 
SEMİNER • DERS • SÖYLEŞİ TAKVİM /
2016- 2017-2018 -
2019- 2020
 
31 / 05 / 2021
Sivil Toplum Dünyasında Kime, Neden Güveniriz?
REPMAN FORUM
03 / 09 / 2020
İşin Güzel Yanı
04 / 06 / 2020
Çevrimiçi / Canan Duman'la Pandemi Döneminde Markayı ve Pazarlamayı Yönetmek
30 / 04 / 2020
Dijital Dönüşüm Yeni Normal mi?
20 / 04 / 2020
Nail Özer ile Söyleşi
 
6 / 01 /2020
Marka Deneyiminin Boyutları, Müşteri Yolculuk Deneyimi Haritasının Faydaları
Altınbaş Üniversitesi
28 / 11 / 2019
Ankara Marka Buluşmaları
ATO
3 / 07 / 2019
Marka Kimliği Çalıştayı
Denizli İhracatçılar Birliği
Denizli
21 / 04 / 2019
Ev Tekstilinde 2020 ve 2021 Trendleri Analizi
EVTEKS FUARI
20 / 03 / 2019
Marka Kimliğinde Değişim
Altınbaş Üniversitesi
11 / 03 / 2019
10. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Zirvesi
14 / 02 / 2019
Soyut Şeyler Ekonomisi
12 / 02 / 2019
Stratejik Marka Kavramı
Altınbaş Üniversitesi
11 / 01 / 2019
 
Günümüzün Devrimi
 
Konuk
Medipol Üniversitesi
21 / 12 / 2018
Marka Zirvesi 
Bakü Azerbaycan
06 / 12 / 2018
Kurumsal Sosyal
Sorumluluk Zirvesi
İstanbul 
30 / 11 / 2018
İletişimciler Buluşması
TÜHİD İstanbul
16 / 02 / 2018
 
Markaşehir İzmir
 
Konferansı
TÜHİD ve İzmir Ticaret Odası
23 / 12 / 2017
Made in Azerbaijan
Bakü
15 / 12 / 2017
Gaziantep Büyükşehir B.
Gaziantep
30 / 11 / 2017
Marketing Meetup
İTÜ Maslak
16 / 10 2017
House of Genius
Workinton
23 / 9 / 2017
Go Digital Etkinliği
Dijital Karga
Bilge Adam
25/ 05 2017
Arçelik -Beko
Ajans Yönetimi Eğitimi
Reklamcılık Vakfı
25 / 05 / 2017
Marka Türkiye 
Lütfi Kırdar İstanbul
11 / 05 / 2017
İçerik Oyunları
(Konferans)
Santral İstanbul
İstanbul Bilgi Üniversitesi
30 /03/2017
Yerelden Globale 
Markalar Konferansı
Cef Works 
Shangri-La Hotel
15 /03/2017
Marka Deneyiminde 
Marka Kimliği
Bahçeşehir Üniversitesi

24 /02/2017

Türk Olarak İtalyan Tasarımı Satmaya Çalışmak

Bursa Halkla İlişkiler Derneği

Bursa

14/12/2016

Dijital Dünyada Marka İletişimi ve Yönetimi / Konuşmacı/ Seminer

Doğuş Üniversitesi

Sanat ve Tasarım Fakültesi

İstanbul

04/11/2016

Marka Kimliği Yaratma 

Atölye Çalışması

Brand Institute

İstanbul

12/10/2016 

Türk Kimliğinin

Markalara Yansıması

Brand Institute

İstanbul

07/10/2016

Temel Marka Yönetimi

Brand Institute 

İstanbul

13 /08/2016 

Markalar ve Sosyal Medya

Açık Seminerler / BrandMap İstanbul

25/07/2016

Ajans Marka İlişkileri - Ajans Yönetimi / TürkTelekom Akademi / İstanbul
 

30/05/2016 

Krizde İtibar ve Marka Yönetimi / ANSİAD

Antalya 

07/05/2016 

Kurumsal Marka Stratejileri ve İtibar Yönetimi / REPMAN-İtibar Araştırmaları Merkezi

İstanbul

03/04/2016 

Marka Yönetimi ve Marka Kimliği / Ortak İletişim / İstanbul

17/02/2016 

Sosyal Medya ve Marka / İstanbul

05/01/2016 

Marka Yönetimi / Merkez Kariyer Günleri / İstanbul 

Bilgi: Seminer, eğitim ve söyleşi için sitedeki İLETİŞİM bölümünden talepte bulunabilirsiniz. 

 BRANDMAP 

İşdünyasının bilgi paylaşım platformu yayını olan BRANDMAP, her ay marka temelinde işdünyası konularını işliyor. 

BM-143 kapak.png
BRAND SUITE ISTANBUL


Türkiye'nin marka temelinde hizmet sunan tek KURUMSAL MARKA TASARIM AJANSI

BrandSuite İstanbul, Bülent Fidan ve tasarım ekibi tarafından, marka kimliği, marka görsel kimliği, marka iletişimi ve kurumsal tasarımlar alanında çalışmalarını sürdürüyor.
 

Bilgi: Marka Danışmanlığı ve tasarımlarınız için sitedeki İLETİŞİM bölümünden görüşme talebinizi yollayabilirsiniz. 
 

brandsuitelogo1-01.png
bottom of page