top of page

Marka Yöneticilerine Küçük Tavsiyelerim


1- Oluşturacağınız markanın adını araştırın. Türkiye ve AB ülkeleri içinde tescil edilebilir olup olmadığına bakın. Uygunsa tescil ettirin. Aynı zamanda şekil için de oluşturacağınız logonun bir başka logoya benzememesi gerektiğini de hatırlatalım. Bunun için sizin markanızın hukuki durumunu takip etmesi adına bir marka vekili (marka danışmanı ile aynı kişi değildir) ile çalışmanızı öneririm.

2- Öncelikle ne durumda olursanız olun, bir marka danışmanı ile çalışmaya başlayın. Marka adını koymadan yine marka danışmanı ile çalışmaya başlarsanız daha iyi olur. Sizi doğru yönlendirir.

3- Bütçe ayırabildiğiniz her an ve her konu için araştırma yaptırın. Öncelikle ihtiyacınız olan alanda araştırma yapmak için araştırma şirketi ve marka danışmanınız ile görüşün. Araştırmaları danışmanınız ile analiz edin.

4- Markanızın anayasasını oluşturun ve tüm çalışanlara, tedarikçilerinize ve dağıtım ağınıza bunu yayın. Marka anayasanızda marka kimliğiniz, marka kişiliğiniz ve marka konumlandırmanız olsun.

5- Olabilirse, kurumun içinde bir marka departmanı açın. Tüm kurumun her iş ve tanıtım aşaması bu departmanda, reklam bölümünden sonra işlerin marka kimliği ve konumlandırmasına uygun olup olmadığını kontrol edip tavsiyelerde bulunsunlar, marka anayasasına göre yönlendirsinler.

6- Markanıza sadık müşteri oluşturmak için reklam dışında marka deneyimi çalışmalarına önem verin.

7- İçerde ve dışarıda marka elçiliği çalışmalarına başlayın.

8- Markanızın ayrı bir şikayet çözüm bölümü olmalı. Tüm sorunları dinleyip, çözümlemeli.

9- Markanız (kurum markası ya da ürün markası) mutlaka bir kurumsal sosyal sorumluluk projesini oluşturmalı. Bunun kendi iş alanınızla ilgili olmasına özen gösterin ve yardım düşüncesinden uzak durun.

10- Geleceği düşünerek, markanızın tüm birimlerine yönelik bir sürdürülebilirlik çalışmasını başlatın. Devam ettirin.

11- Marka hayat döneminizi iyi planlayın. Değişim ve gelişim dönemlerini kaçırmayın, eğilimleri izleyin. Niş alanları, yeni segmentleri sıkı takip edin. Marka genişlemesini marka kimliğinize uygun olarak planlayın.

12- Ürün ya da hizmetiniz, sizin kendinize özgü olan marka kimliğinizin ve kişiliğinizin izlerini taşımalı. Nasıl ki marka kimliğiniz rakiplerden farklı, ürün ve hizmetiniz de marka kimliğinizin izlerini taşıyarak farklılaşmalı. Aynı şekilde tanıtım çalışmalarınız da.

Tüm bunlar, müşterileriniz-tüketicileriniz ve yatırımcılarınız içindir. Sonuçta da markanızın karlılığı için. Hangi departman olursa olsun, tanıdık ya da akrabayı işe yerleştirmekten kaçının, işin uzmanını seçin, onu çalıştırın. Yetki ve sorumluluk vermekten de kaçınmayın. Unutmayın.

(Bu yazının tamamını ya da bir bölümünü, kaynak göstermeden lütfen başka bir yerde kullanmayınız. Kaynak: Bülent Fidan. http://www.bulentfidan.com)

ÖNEMLİ NOT: Tüm çalışmalarınızda, logo tasarımı, kurumsal kimliğinizde ve tanıtım malzemelerinizde kullanacağınız yazı karakteri-font, fotoğraf, illüstrasyon gibi görsel melzemeleri satın alarak teliflerini ödeyin. Sonra büyük cezalar ödemek zorunda kalmayın. Özellikle de yazı karakterinizin sizin markanıza uygun olması önemli. Bu nedenle fontunuzu satın alın ve bilgisayardaki herhangi bir fontu kullanmayın. İş yaptırdığınız kurumlara da sizin fontu vererek sadece sizin kendi fontunuzu kullanmasını sağlayın. Bilgisayarlarınızdaki yazılımların da satın alınmış olmasına özen gösterin.

BÜLENT FİDAN 
SEMİNER • DERS • SÖYLEŞİ TAKVİM /
2016- 2017-2018 -
2019- 2020
 
31 / 05 / 2021
Sivil Toplum Dünyasında Kime, Neden Güveniriz?
REPMAN FORUM
03 / 09 / 2020
İşin Güzel Yanı
04 / 06 / 2020
Çevrimiçi / Canan Duman'la Pandemi Döneminde Markayı ve Pazarlamayı Yönetmek
30 / 04 / 2020
Dijital Dönüşüm Yeni Normal mi?
20 / 04 / 2020
Nail Özer ile Söyleşi
 
6 / 01 /2020
Marka Deneyiminin Boyutları, Müşteri Yolculuk Deneyimi Haritasının Faydaları
Altınbaş Üniversitesi
28 / 11 / 2019
Ankara Marka Buluşmaları
ATO
3 / 07 / 2019
Marka Kimliği Çalıştayı
Denizli İhracatçılar Birliği
Denizli
21 / 04 / 2019
Ev Tekstilinde 2020 ve 2021 Trendleri Analizi
EVTEKS FUARI
20 / 03 / 2019
Marka Kimliğinde Değişim
Altınbaş Üniversitesi
11 / 03 / 2019
10. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Zirvesi
14 / 02 / 2019
Soyut Şeyler Ekonomisi
12 / 02 / 2019
Stratejik Marka Kavramı
Altınbaş Üniversitesi
11 / 01 / 2019
 
Günümüzün Devrimi
 
Konuk
Medipol Üniversitesi
21 / 12 / 2018
Marka Zirvesi 
Bakü Azerbaycan
06 / 12 / 2018
Kurumsal Sosyal
Sorumluluk Zirvesi
İstanbul 
30 / 11 / 2018
İletişimciler Buluşması
TÜHİD İstanbul
16 / 02 / 2018
 
Markaşehir İzmir
 
Konferansı
TÜHİD ve İzmir Ticaret Odası
23 / 12 / 2017
Made in Azerbaijan
Bakü
15 / 12 / 2017
Gaziantep Büyükşehir B.
Gaziantep
30 / 11 / 2017
Marketing Meetup
İTÜ Maslak
16 / 10 2017
House of Genius
Workinton
23 / 9 / 2017
Go Digital Etkinliği
Dijital Karga
Bilge Adam
25/ 05 2017
Arçelik -Beko
Ajans Yönetimi Eğitimi
Reklamcılık Vakfı
25 / 05 / 2017
Marka Türkiye 
Lütfi Kırdar İstanbul
11 / 05 / 2017
İçerik Oyunları
(Konferans)
Santral İstanbul
İstanbul Bilgi Üniversitesi
30 /03/2017
Yerelden Globale 
Markalar Konferansı
Cef Works 
Shangri-La Hotel
15 /03/2017
Marka Deneyiminde 
Marka Kimliği
Bahçeşehir Üniversitesi

24 /02/2017

Türk Olarak İtalyan Tasarımı Satmaya Çalışmak

Bursa Halkla İlişkiler Derneği

Bursa

14/12/2016

Dijital Dünyada Marka İletişimi ve Yönetimi / Konuşmacı/ Seminer

Doğuş Üniversitesi

Sanat ve Tasarım Fakültesi

İstanbul

04/11/2016

Marka Kimliği Yaratma 

Atölye Çalışması

Brand Institute

İstanbul

12/10/2016 

Türk Kimliğinin

Markalara Yansıması

Brand Institute

İstanbul

07/10/2016

Temel Marka Yönetimi

Brand Institute 

İstanbul

13 /08/2016 

Markalar ve Sosyal Medya

Açık Seminerler / BrandMap İstanbul

25/07/2016

Ajans Marka İlişkileri - Ajans Yönetimi / TürkTelekom Akademi / İstanbul
 

30/05/2016 

Krizde İtibar ve Marka Yönetimi / ANSİAD

Antalya 

07/05/2016 

Kurumsal Marka Stratejileri ve İtibar Yönetimi / REPMAN-İtibar Araştırmaları Merkezi

İstanbul

03/04/2016 

Marka Yönetimi ve Marka Kimliği / Ortak İletişim / İstanbul

17/02/2016 

Sosyal Medya ve Marka / İstanbul

05/01/2016 

Marka Yönetimi / Merkez Kariyer Günleri / İstanbul 

Bilgi: Seminer, eğitim ve söyleşi için sitedeki İLETİŞİM bölümünden talepte bulunabilirsiniz. 

 BRANDMAP 

İşdünyasının bilgi paylaşım platformu yayını olan BRANDMAP, her ay marka temelinde işdünyası konularını işliyor. 

BM-143 kapak.png
BRAND SUITE ISTANBUL


Türkiye'nin marka temelinde hizmet sunan tek KURUMSAL MARKA TASARIM AJANSI

BrandSuite İstanbul, Bülent Fidan ve tasarım ekibi tarafından, marka kimliği, marka görsel kimliği, marka iletişimi ve kurumsal tasarımlar alanında çalışmalarını sürdürüyor.
 

Bilgi: Marka Danışmanlığı ve tasarımlarınız için sitedeki İLETİŞİM bölümünden görüşme talebinizi yollayabilirsiniz. 
 

brandsuitelogo1-01.png
bottom of page