top of page

İlk Geri Dönüşümlü Madalyalar TOKYO 2020'de


2020’de Tokyo’da düzenlenecek olan 2020 Yaz Olimpiyatları ve Paralimpik Oyunları’nda takılacak olan madalyaların hangi malzemeden yapılacağı 2017 yılında açıklanmıştı. 25 Temmuz 2019 günü yapılan basın toplantısı ile bu süreç ve madalya tasarımları da olimpiyat tarihine eklenmiş oldu.

Sporculara dağıtılacak olan 5000 adet madalya için, 2017 Nisan ayında yılında başlatılan “eski elektronik eşyaların ve cep telefonlarının toplanarak, içlerindeki değerli madenlerin çıkarılması ve bunların, 2020 Tokyo Yaz Olimpiyatları ve Paralimpik Oyunları madalyalarına dönüştürülmesi (Tokyo 2020 Medal Project)” projesinde, 2019’un Mart ayında toplama kısmı ile sona doğru yaklaşılmıştı.

(Kampanya döneminde Japon halkının kampanya kutularına eski cep telefonlarını bıraktıkları anı fotoğrafları)

Madalya tasarımları açılan bir yarışmada, tasarımcı Junichi Kawanishi'nin altın, gümüş ve bronz madalyalar için yaptığı tasarımlardan seçildi. Madalya projesi,

  • Madalya malzemesinin tedariki

  • Madalya görsel ve malzeme tasarımı (Üretim sırsında karbon ayakizi ve diğer çevresel önlemler ile Japon kültürel mirasını yansıtması gibi içerikler temel alındı)

  • Madalyaların üretimi aşamalarından oluşuyor.

2017’de başlayan geri dönüşüm için elektronik cihazların halk tarafından bağışı sürecinde, değişik belediye merkezlerinde 78.985 tondan fazla kullanılmış cep telefonu ve diğer cihazlar toplanmış. Cihazlar içinde, toplama merkezlerinde toplam 6.21 milyon kullanılmış cep telefonu bulunuyor.

(Elektronik cihazlardan elde edilen altın parçalar)

Toplanan cihazların parçalara ayrılması ve değerli madenlerin ayrıştırılması sonrası, madalyalarda kulanılmak üzere 32 kg altın, 4,1 ton gümüş ve 2.7 ton bronz elde edilmiş. Madalyalar 85 mm çapında, en ince kısımlarında 7.7 mm ve en kalın kısmında 12.1 mm olarak tasarlanmış. Altın madalyalar saf gümüş üzerine 6 gramdan fazla altın kaplama, gümüş madalyalar saf gümüş ve bronz madalyalar % 95 bakır ve % 5 çinkodan yapılmış kırmızı pirinç alaşımından oluşuyor.

(Junichi Kawanishi)

Kawanishi'nin tasarımını yaptığı madalyaların görsel düzenlemesinde IOC (The International Olympic Committee-Uluslararası Olimpiyat Komitesi) grafik öğeleri zorunluluğu bulunuyor. Madalyalarda olimpiyat geleneklere göre, ön tarafta 1894’te modern olimpiyatın başladığı Yunanistan’daki Panathinaikos Stadyumu, ikonik Olimpiyat halkaları, Olimpiyatın adı ve Yunan zafer tanrıçası Nike’tan oluşan kolaj yer alıyor.

(Madalyaların ön yüzleri)

Ters taraf, madalyanın çevresi çevresinde yükseltilmiş, çakıl taşlı bir merkezi çevreleyen kesilmiş, dalgalı bir tasarıma sahiptir. Bu damalı Tokyo 2020 "ichimatsu moyo" amblemi ve Olimpiyat beş halka sembolü ile kazınmış.

(Japon simgelerinden oluşan diğer taraf)

Madalyanın diğer tarafında tasarımda yer alan grafik düzenleme için tasarımcı şunları söylüyor:

“Parlayan halkalarıyla, madalyaları sporcuların çabalarına değecek, şanlarını yansıtacak ve arkadaşlığı simgeleyeceklerini umuyorum”, diyor.

Değişik yüksekliklerdeki halkaların dış çevreyi oluşturduğu madalyada, dalgalı dış kompozisyonundaki her katman, sporcuların ve destekçilerinin enerjisini ve bağlılığını sembolize etmek için ışığın sürekli yansımasını sağlıyor. Tasarımcıya göre, parlak yansımalar aynı zamanda "sıcak dostluk parlaması" anlamına geliyor.

Kawanishi, madalyaların çeşitliliği sembolize etmesini ve zafer kazanabilmek için sporcuların günlük olarak zafer kazanmak için çabalamaları gerektiği kavramını temsil etmesini istemiş. Madalyada halkaların iç kısmı, Tokyo 2020 ambleminde de görülen damalı "ichimatsu moyo" deseni ve kimonolar için kullanılan "kasane no irome" katmanlama tekniği gibi geleneksel Japon tasarım motiflerini içeriyor.

Her biri, imalat işlemi sırasında diğer polyester malzemelerden daha az CO2 üreten ve Tokyo 2020 çekirdek grafik paleti ile renklendirilen kimyasal olarak geri dönüştürülmüş polyester elyaftan yapılmıştır.

Kawanishi'ye göre, halkalar Japonya'nın kendisinin bir yansıması ve ülkenin "çeşitlilikte birliği" gösterme biçimi olarak tasarlandı.

Boyalı Japon dişbudak ağacından üretilen madalya kutuları, geleneksel ve modern tekniklerin karışımını kullanarak Japon ustalar tarafından el yapımı olarak üretilmiş ve her birine ayrı bir desen işlenmiş.

BÜLENT FİDAN 
SEMİNER • DERS • SÖYLEŞİ TAKVİM /
2016- 2017-2018 -
2019- 2020
 
31 / 05 / 2021
Sivil Toplum Dünyasında Kime, Neden Güveniriz?
REPMAN FORUM
03 / 09 / 2020
İşin Güzel Yanı
04 / 06 / 2020
Çevrimiçi / Canan Duman'la Pandemi Döneminde Markayı ve Pazarlamayı Yönetmek
30 / 04 / 2020
Dijital Dönüşüm Yeni Normal mi?
20 / 04 / 2020
Nail Özer ile Söyleşi
 
6 / 01 /2020
Marka Deneyiminin Boyutları, Müşteri Yolculuk Deneyimi Haritasının Faydaları
Altınbaş Üniversitesi
28 / 11 / 2019
Ankara Marka Buluşmaları
ATO
3 / 07 / 2019
Marka Kimliği Çalıştayı
Denizli İhracatçılar Birliği
Denizli
21 / 04 / 2019
Ev Tekstilinde 2020 ve 2021 Trendleri Analizi
EVTEKS FUARI
20 / 03 / 2019
Marka Kimliğinde Değişim
Altınbaş Üniversitesi
11 / 03 / 2019
10. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Zirvesi
14 / 02 / 2019
Soyut Şeyler Ekonomisi
12 / 02 / 2019
Stratejik Marka Kavramı
Altınbaş Üniversitesi
11 / 01 / 2019
 
Günümüzün Devrimi
 
Konuk
Medipol Üniversitesi
21 / 12 / 2018
Marka Zirvesi 
Bakü Azerbaycan
06 / 12 / 2018
Kurumsal Sosyal
Sorumluluk Zirvesi
İstanbul 
30 / 11 / 2018
İletişimciler Buluşması
TÜHİD İstanbul
16 / 02 / 2018
 
Markaşehir İzmir
 
Konferansı
TÜHİD ve İzmir Ticaret Odası
23 / 12 / 2017
Made in Azerbaijan
Bakü
15 / 12 / 2017
Gaziantep Büyükşehir B.
Gaziantep
30 / 11 / 2017
Marketing Meetup
İTÜ Maslak
16 / 10 2017
House of Genius
Workinton
23 / 9 / 2017
Go Digital Etkinliği
Dijital Karga
Bilge Adam
25/ 05 2017
Arçelik -Beko
Ajans Yönetimi Eğitimi
Reklamcılık Vakfı
25 / 05 / 2017
Marka Türkiye 
Lütfi Kırdar İstanbul
11 / 05 / 2017
İçerik Oyunları
(Konferans)
Santral İstanbul
İstanbul Bilgi Üniversitesi
30 /03/2017
Yerelden Globale 
Markalar Konferansı
Cef Works 
Shangri-La Hotel
15 /03/2017
Marka Deneyiminde 
Marka Kimliği
Bahçeşehir Üniversitesi

24 /02/2017

Türk Olarak İtalyan Tasarımı Satmaya Çalışmak

Bursa Halkla İlişkiler Derneği

Bursa

14/12/2016

Dijital Dünyada Marka İletişimi ve Yönetimi / Konuşmacı/ Seminer

Doğuş Üniversitesi

Sanat ve Tasarım Fakültesi

İstanbul

04/11/2016

Marka Kimliği Yaratma 

Atölye Çalışması

Brand Institute

İstanbul

12/10/2016 

Türk Kimliğinin

Markalara Yansıması

Brand Institute

İstanbul

07/10/2016

Temel Marka Yönetimi

Brand Institute 

İstanbul

13 /08/2016 

Markalar ve Sosyal Medya

Açık Seminerler / BrandMap İstanbul

25/07/2016

Ajans Marka İlişkileri - Ajans Yönetimi / TürkTelekom Akademi / İstanbul
 

30/05/2016 

Krizde İtibar ve Marka Yönetimi / ANSİAD

Antalya 

07/05/2016 

Kurumsal Marka Stratejileri ve İtibar Yönetimi / REPMAN-İtibar Araştırmaları Merkezi

İstanbul

03/04/2016 

Marka Yönetimi ve Marka Kimliği / Ortak İletişim / İstanbul

17/02/2016 

Sosyal Medya ve Marka / İstanbul

05/01/2016 

Marka Yönetimi / Merkez Kariyer Günleri / İstanbul 

Bilgi: Seminer, eğitim ve söyleşi için sitedeki İLETİŞİM bölümünden talepte bulunabilirsiniz. 

 BRANDMAP 

İşdünyasının bilgi paylaşım platformu yayını olan BRANDMAP, her ay marka temelinde işdünyası konularını işliyor. 

BM-143 kapak.png
BRAND SUITE ISTANBUL


Türkiye'nin marka temelinde hizmet sunan tek KURUMSAL MARKA TASARIM AJANSI

BrandSuite İstanbul, Bülent Fidan ve tasarım ekibi tarafından, marka kimliği, marka görsel kimliği, marka iletişimi ve kurumsal tasarımlar alanında çalışmalarını sürdürüyor.
 

Bilgi: Marka Danışmanlığı ve tasarımlarınız için sitedeki İLETİŞİM bölümünden görüşme talebinizi yollayabilirsiniz. 
 

brandsuitelogo1-01.png
bottom of page