top of page

Demir Bir Köprü mü, bir haftada ölen lâle mi yoksa İstanbul'la aynı yaştaki Kız Kulesi mi?


İstanbul'un tarihiyle eş olan Kız Kulesi dururken, çelik halatlardan oluşan, hiçbir mimari değeri olmayan, dünyanın en çirkin yapılarından olan boğaz köprüsünü sürekli İstanbul simgesi olarak kullanmak...

Oysa Kız Kulesi, Aya Sofya'dan da eski. Kız Kulesi'ni sahiplenirsen, İstanbul kent markasına bir öykü katabilir ve tüm İstanbul tarihini sahiplenirsin... Kent markalaması için her kentin, kendine özgü yapısı değerlendirilir. Tarih bunlardan en önemlilerindendir.

Boğazdaki üç köprü de işlev açısından çok değerli. Hep söylediğimiz ama artık havayolları nedeniyle iki kıtayı birbirine bağlama öyküsünü bizden başka ifade eden de kalmadı. Millet uçarak gidiyor İstanbul üzerinden. Ticari tırları vs. bu kategoriye koymamak lazım. Dünyada fotoğrafı çekilen çok değerli köprüler var. Hemen hepsinin de mimari açıdan estetik bir yapısı var. Keşke bizim köprülerin devasa demir ayakları yapılırken doğu ve batıyı simgeleyen bir mimari dokunuş yapılsaydı. Şu anda bir halat yığını ve ne tarihi bir öyküsü ne de farklılığı var.

İstanbul silüeti de artık yine İstanbul dokusuyla ilgisi olmayan gökdelenler tarafından yok edildi. Geçmiş olsun.

Boğaziçi'ni de unutun. Kıyıları ve Boğaza bakan tüm tepeleri yok ettik.

Lale İstanbul için bir festival malzemesi olabilir. Ancak, çiçek ve yeşil alan sevmeyen İstanbul halkını ve İstanbul'u temsil eden simge lale de olamaz. Zaten laleyi de Hollanda'ya kaptırmışsın. Bu gibi nedenlerden Kız Kulesi değerlendirilmelidir.

Tabii ki Kız Kulesi bir görsel simge. Somut bir nesne. Bunun yanında kavramsal ifadeden oluşan bir kent marka kimliğine ihtiyaç var. İkisi birbirini desteklemeli. Yer markası kavramı, tek başına bunlar da değil. Bir kentin tüm halkının da bunun bir parçası olması gerekiyor. Ben burada bir görsel kimlik sorunu yaşayan İstanbul'un (Cami silüeti, lale, köprü, boğaz... gibi) hep elinin altında olan bir değeri görsel kimlik olarak hatırlatmak istedim, o kadar.

Kız Kulesi tarihiyle, öyküleriyle, mimarisiyle, konumuyla sadece Üsküdar'a bırakılamayacak kadar değerli bir noktada. Kent markalamasında simge mi arıyor yöneticiler? İşte, o hep karşınızda...

BÜLENT FİDAN 
SEMİNER • DERS • SÖYLEŞİ TAKVİM /
2016- 2017-2018 -
2019- 2020
 
31 / 05 / 2021
Sivil Toplum Dünyasında Kime, Neden Güveniriz?
REPMAN FORUM
03 / 09 / 2020
İşin Güzel Yanı
04 / 06 / 2020
Çevrimiçi / Canan Duman'la Pandemi Döneminde Markayı ve Pazarlamayı Yönetmek
30 / 04 / 2020
Dijital Dönüşüm Yeni Normal mi?
20 / 04 / 2020
Nail Özer ile Söyleşi
 
6 / 01 /2020
Marka Deneyiminin Boyutları, Müşteri Yolculuk Deneyimi Haritasının Faydaları
Altınbaş Üniversitesi
28 / 11 / 2019
Ankara Marka Buluşmaları
ATO
3 / 07 / 2019
Marka Kimliği Çalıştayı
Denizli İhracatçılar Birliği
Denizli
21 / 04 / 2019
Ev Tekstilinde 2020 ve 2021 Trendleri Analizi
EVTEKS FUARI
20 / 03 / 2019
Marka Kimliğinde Değişim
Altınbaş Üniversitesi
11 / 03 / 2019
10. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Zirvesi
14 / 02 / 2019
Soyut Şeyler Ekonomisi
12 / 02 / 2019
Stratejik Marka Kavramı
Altınbaş Üniversitesi
11 / 01 / 2019
 
Günümüzün Devrimi
 
Konuk
Medipol Üniversitesi
21 / 12 / 2018
Marka Zirvesi 
Bakü Azerbaycan
06 / 12 / 2018
Kurumsal Sosyal
Sorumluluk Zirvesi
İstanbul 
30 / 11 / 2018
İletişimciler Buluşması
TÜHİD İstanbul
16 / 02 / 2018
 
Markaşehir İzmir
 
Konferansı
TÜHİD ve İzmir Ticaret Odası
23 / 12 / 2017
Made in Azerbaijan
Bakü
15 / 12 / 2017
Gaziantep Büyükşehir B.
Gaziantep
30 / 11 / 2017
Marketing Meetup
İTÜ Maslak
16 / 10 2017
House of Genius
Workinton
23 / 9 / 2017
Go Digital Etkinliği
Dijital Karga
Bilge Adam
25/ 05 2017
Arçelik -Beko
Ajans Yönetimi Eğitimi
Reklamcılık Vakfı
25 / 05 / 2017
Marka Türkiye 
Lütfi Kırdar İstanbul
11 / 05 / 2017
İçerik Oyunları
(Konferans)
Santral İstanbul
İstanbul Bilgi Üniversitesi
30 /03/2017
Yerelden Globale 
Markalar Konferansı
Cef Works 
Shangri-La Hotel
15 /03/2017
Marka Deneyiminde 
Marka Kimliği
Bahçeşehir Üniversitesi

24 /02/2017

Türk Olarak İtalyan Tasarımı Satmaya Çalışmak

Bursa Halkla İlişkiler Derneği

Bursa

14/12/2016

Dijital Dünyada Marka İletişimi ve Yönetimi / Konuşmacı/ Seminer

Doğuş Üniversitesi

Sanat ve Tasarım Fakültesi

İstanbul

04/11/2016

Marka Kimliği Yaratma 

Atölye Çalışması

Brand Institute

İstanbul

12/10/2016 

Türk Kimliğinin

Markalara Yansıması

Brand Institute

İstanbul

07/10/2016

Temel Marka Yönetimi

Brand Institute 

İstanbul

13 /08/2016 

Markalar ve Sosyal Medya

Açık Seminerler / BrandMap İstanbul

25/07/2016

Ajans Marka İlişkileri - Ajans Yönetimi / TürkTelekom Akademi / İstanbul
 

30/05/2016 

Krizde İtibar ve Marka Yönetimi / ANSİAD

Antalya 

07/05/2016 

Kurumsal Marka Stratejileri ve İtibar Yönetimi / REPMAN-İtibar Araştırmaları Merkezi

İstanbul

03/04/2016 

Marka Yönetimi ve Marka Kimliği / Ortak İletişim / İstanbul

17/02/2016 

Sosyal Medya ve Marka / İstanbul

05/01/2016 

Marka Yönetimi / Merkez Kariyer Günleri / İstanbul 

Bilgi: Seminer, eğitim ve söyleşi için sitedeki İLETİŞİM bölümünden talepte bulunabilirsiniz. 

 BRANDMAP 

İşdünyasının bilgi paylaşım platformu yayını olan BRANDMAP, her ay marka temelinde işdünyası konularını işliyor. 

BM-143 kapak.png
BRAND SUITE ISTANBUL


Türkiye'nin marka temelinde hizmet sunan tek KURUMSAL MARKA TASARIM AJANSI

BrandSuite İstanbul, Bülent Fidan ve tasarım ekibi tarafından, marka kimliği, marka görsel kimliği, marka iletişimi ve kurumsal tasarımlar alanında çalışmalarını sürdürüyor.
 

Bilgi: Marka Danışmanlığı ve tasarımlarınız için sitedeki İLETİŞİM bölümünden görüşme talebinizi yollayabilirsiniz. 
 

brandsuitelogo1-01.png
bottom of page