© 2016 Bülent Fidan

  • Facebook B&W
  • Twitter B&W
  • Instagram B&W
  • link

Kısa kısa... Pazarlamada Kuşaklar.

February 4, 2017

 

Pazarlama kuşakları kavramının temellerine baktığımıza aslında üç temel kuşak ile yola çıkan araştırmacı ve pazarlamacılar, ilk üç kuşağın ardından yüzyılın sonuna doğru her dönemi ifade edecek tüketici kuşaklarını genişlettiler. En son geldiğimiz Z Kuşağı kavramını temsil eden “Z” harfi, bazı bilim insanlarının (nüfus gibi) yüzyıl döngüsünde en sonu ifade etmek amacıyla kullanılmıştı. Bundan sonraki beklenti, başa dönmek gibi bir durum. Bugün 2010 sonrası gelen kuşağa “ALFA” kuşağı deniliyor. Bu bölümlemelerin amacı, kuşak kavramı ile tüketicileri belirlenen süreler dahilinde, belli kalıplar çerçevesinde kimlik, tutum ve davranış açılarından tanımlayabilmek. Kuşakların dışında bir de Hips, Hippi, Beat, Glam, Rudo, Calvo, Punk, Geek, Preppy, Emo, Grange, Yuppie, Hipster, Yuccie gibi tanımlamalar mevcut . Bunlar kuşak değil, dönemsel akımlar. Bazen kuşaklar ile bu akımlar karışabiliyor. Gelelim diğer kuşaklara ve özelliklerine...

 

Sessiz kuşak (The Silent Generation): Şavaş kuşağı adı da verilen, 1925-1945 yılları arasında iki dünya savaşı arasında doğan kuşaktır. Bu dönemin en önemli olayları II. Dünya Savaşı ve ekonomik buhran. Bu dönemin kuşağı yoğun bir yoksunluk ve ölüm ile içiçe bir süreçten geçmiştir ve bu yaşamlarına yansımıştır.

 

Bebek patlaması kuşağı (Baby Boomers (BB)): 1950'den sonra artan doğum oranları sonucunda ortaya çıkan nesildir. Savaş-doğal felaket gibi ölümlerin sonrası her toplumda olduğu gibi yüksek oranda doğum sözkonusudur. Yüksek refah düzeyine sahip bir ortamda büyüyen bu kuşak bireyselliği ön planda tutmaktadır. Baby-Boomer kuşağı tüm dünyayı politik olarak etkileyen 68 kuşağını yaratan çocuklardır.

 

X kuşağı (Generatıon X / Baby Busters): Baby Boomers kuşağının çocuklarıdır. Özellikle 1965 – 1976 yılları arasında doğan kuşak olup, o dönemde yaşanan ekonomik krizlerden ve sosyal sancılardan etkilenen kayıp kuşak diye de ifade edilen bir nesildir. Çalışan, birkaç yerden para kazanan veya işten ayrılmış anne-babaların çocuklarıdır. İşsizlik kavramını ailelerinde gördükleri için işlerine sıkı sıkıya bağlıdırlar ve genellikle mecbur kalmadıkları sürece işlerini değiştirmezler. Bu kuşakta eğitim çok önemlidir. Teknolojiyle sonradan tanışmış bir kuşaktır.

 

Y kuşağı (Generatıon Y / Echo Boom): 1977-1994 arası doğumlu nesildir. En önemli özelliği özgürlük ve teknolojidir. Y kuşağının temel özellikleri bilgiye hemen ulaşmaları, teknolojiyi çok iyi kullanmaları ve yalnızlıktır. Mobil yaşam kuşağı da denilebilir. Bir yere bağlanmak yerine sonraki kuşaklar gibi dünyayı tanımaya ve deneyimlemeye daha uygun görür. Bu nedenle de kendini bir yere bağımlı hissetmez.  Bu kuşağın bir diğer özelliği de, kendilerine çok fazla güvenmeleridir.

 

Milenyum kuşağı (1994-2003 yılları arasında doğan kuşak) ve Z kuşağı (2003 yılından sonra doğan kuşak) (Millenium Generation) Sınıflamanın içerisinde olan ama üzerine henüz çok az şey söylenen kuşak. Tanımlamalar genelde internet teknolojisi, sosyal medya, mobilite ve dokunmatiklik üzerine.

 

Alfa kuşağı: Özellikle dokunmatik sistemlerin yoğun olarak hayatımızda çoğaldığı, giyilebilir teknolojinin ve nesnelerin internetinin başladığı, endüstri 4.0 devrimine adım atıldığı bir dönemin kuşağı olarak hayata başladılar. Alfa kuşağı 3D yazıcılar ile üretimin kişiselleştirilmiş olduğu bir dönemin ilk kuşağı. Z harfinden sonra harf kalmadığı için alfabenin başına, yukarıda saydığımız devrimlerle yeni bir hayata başlangıcı da simgeleyen şekilde alfa kuşağı adını veren Mark McCrindle’dır. Alfa kuşağı kendi üretim tarzını kendisinin yaratacağı, endüstri 4.0 ile makineleri, giyilebilir teknoloji ile yöneten, bireysellikleri üretim tarzından ötürü artmış, mülk edinmekten çok deneyim yaşamak için mobiliteleri Y ve Z kuşaklarından daha da yüksek bir kuşak olacak.     

 

 

Lütfen, içeriğinin bir bölümünü ya da tamamını izinsiz kullanmayınız. İzinli kullanırken de kaynak olarak burayı gösteriniz. Yasal zorunluluktur. 

Please reload

BÜLENT FİDAN 
SEMİNER • DERS • SÖYLEŞİ
TAKVİM /
2016-2017-2018-2019
3 / 07 / 2019
Marka Kimliği Çalıştayı
Denizli İhracatçılar Birliği
Denizli
21 / 04 / 2019
Ev Tekstilinde 2020 ve 2021 Trendleri Analizi
EVTEKS FUARI
20 / 03 / 2019
Marka Kimliğinde Değişim
Altınbaş Üniversitesi
12 / 02 / 2019
Stratejik Marka Kavramı
Altınbaş Üniversitesi
11 / 01 / 2019
 
Günümüzün Devrimi
 
Konuk
Medipol Üniversitesi
11 / 01 / 2019
Günümüzün Devrimi
Konuk
Medipol Üniversitesi
21 / 12 / 2018
Marka Zirvesi 
Bakü Azerbaycan
06 / 12 / 2018
Kurumsal Sosyal
Sorumluluk Zirvesi
İstanbul 
30 / 11 / 2018
İletişimciler Buluşması
TÜHİD İstanbul
16 / 02 / 2018
 
Markaşehir İzmir
 
Konferansı
TÜHİD ve İzmir Ticaret Odası
23 / 12 / 2017
Made in Azerbijan
Bakü
15 / 12 / 2017
Gaziantep Büyükşehir B.
Gaziantep
30 / 11 / 2017
Marketing Meetup
İTÜ Maslak
16 / 10 2017
House of Genius
Workinton
23 / 09 / 2917
Go Digital Etkinliği
Dijital Karga
Bilge Adam
25/ 05 2017
Arçelik -Beko
Ajans Yönetimi Eğitimi
Reklamcılık Vakfı
 
25/ 05 / 2017
Marka Türkiye 
Lütfi Kırdar İstanbul
11 / 05 / 2017
İçerik Oyunları
(Konferans)
Santral İstanbul
İstanbul Bilgi Üniversitesi
30 /03/2017
Yerelden Globale 
Markalar Konferansı
Cef Works 
Shangri-La Hotel
15 /03/2017
Marka Deneyiminde 
Marka Kimliği
Bahçeşehir Üniversitesi

24 /02/2017

Türk Olarak İtalyan Tasarımı Satmaya Çalışmak

Bursa Halkla İlişkiler Derneği

Bursa

14/12/2016

Dijital Dünyada Marka İletişimi ve Yönetimi / Konuşmacı/ Seminer

Doğuş Üniversitesi

Sanat ve Tasarım Fakültesi

İstanbul

04/11/2016

Marka Kimliği Yaratma 

Atölye Çalışması

Brand Institute

İstanbul

12/10/2016 

Türk Kimliğinin

Markalara Yansıması

Brand Institute

İstanbul

07/10/2016

Temel Marka Yönetimi

Brand Institute 

İstanbul

13 /08/2016 

Markalar ve Sosyal Medya

Açık Seminerler / BrandMap İstanbul

25/07/2016

Ajans Marka İlişkileri - Ajans Yönetimi / TürkTelekom Akademi

İstanbul
 

30/05/2016 

Krizde İtibar ve Marka Yönetimi / ANSİAD

Antalya 

07/05/2016 

Kurumsal Marka Stratejileri ve İtibar Yönetimi / REPMAN-İtibar Araştırmaları Merkezi

İstanbul

03/04/2016 

Marka Yönetimi ve Marka Kimliği / Ortak İletişim

İstanbul

17/02/2016 

Sosyal Medya ve Marka / İstanbul

05/01/2016 

Marka Yönetimi / Merkez Kariyer Günleri

İstanbul

 

Bilgi: Seminer, eğitim ve söyleşi için sitedeki İLETİŞİM bölümünden talepte bulunabilirsiniz.  

KARİKATÜR - İLLÜSTRASYON 

1990'dan bugüne… Karikatürlerim ve editoryal illüstrasyonlarım…
Ödül alan ve yayınlanan eserler arasından derlenmiştir.

Bilgi: Yayınlarınız için Bülent Fidan'ın editoryal illüstrasyonlarını kullanmak ya da size özel illüstrasyon çizimleri için sitedeki İLETİŞİM bölümünden talepte bulunabilirsiniz. 

 BRANDMAP 

İşdünyasının bilgi paylaşım platformu yayını olan BRANDMAP, her ay marka temelinde işdünyası konularını işliyor. 

BM 32 KAPAK.jpg
BRAND SUITE ISTANBUL


Türkiye'nin marka temelinde hizmet sunan tek KURUMSAL MARKA TASARIM AJANSI

BrandSuite İstanbul, Bülent Fidan ve tasarım ekibi tarafından, marka kimliği, marka görsel kimliği, marka iletişimi ve kurumsal tasarımlar alanında çalışmalarını sürdürüyor.
 

Bilgi: Marka Danışmanlığı ve tasarımlarınız için sitedeki İLETİŞİM bölümünden görüşme talebinizi yollayabilirsiniz. 
 

 SON PAYLASIMLAR 

December 25, 2018

Please reload

 SEARCH BY TAGS 
Please reload