top of page

Markalara bir öneri: Marka Denetim Elçileri Grubu


Markaların sağlıklı büyümeleri için farklı yöntemler bulunabilir. Bunlardan biri de şimdi okuyacağınız marka elçilerini farklı konumlama yöntemi.

Bunun adına ister fokus grup deyin, isterseniz başka bir şey ama önemli olan bu grubu yürekli bir şekilde ve cesaretle kurmak. Öncelikle söylemem gereken bir konu da bunun bir araştırma grubu olmadığıdır.

Şirketlerde-markalarda en önemli sorunlardan biri şirket çalışanlarının markayla ilgili pek çok gözden kaçan ya da üst yönetime çok aksettirmek istemedikleri şeyleri önemsememek, önemsetmemektir. Bu bazen gerçekten gereksiz bir konu olduğu için olabilir. Ama bazen pek çok sorunla ilgilenmek, görev sorumlulukları çok olan alanlarda başka konulara eğilememek gibi nedenlerden bazı önemli konular dikkatten kaçabilir.

Oysa, markanın büyümesi için her noktasında ortaya çıkan eksikliklerin giderilmesi önemlidir. Bazen istemeyerek pek çok konu gözden kaçar. Bazen yaptırdığınız pazarlama araştırmaları sizin öğrenmek istediklerinizi vermeyebilir. Ya da gerçek içgörü için epey zaman ve para harcamanız gerekebilir.

Bunu çözecek bir sistem olarak önerdiğim Marka Denetim Elçileri Grubu, markayı bilen ama markaya objektif bakabilecek sektördeki profesyonellerden ve tüketicilerden oluşur.

Bu grup, örneğin her ay bir kere (aynı periyodlarla) toplanır ve her grup üyesi kendi alanında gördüğü eksiklikleri, rakiplerin durumlarını, markanın kendisine göre olması-yapması gerekenleri ortak toplantıda anlatır ve bunlar tartışılır. Bu fikir toplantılarında kimse diğerini yargılamaz ve özgürce her üye düşüncesini paylaşır.

Ücretli olarak ve gizlilik sözleşmesi ile bir araya gelecek olan Marka Denetim Elçileri Grubu üyelerine önce markanın kimliği, konumu, vaatleri ürün-hizmetleri ile ilgili detaylı bir eğitim verilir. Bu eğitimin ardından onların mümkün olduğu kadar özgür olmaları, bir sonraki toplantıda sunacakları eleştirilerin şirket içinde kimseye zarar vermeyeceği, bu eleştirilerin yapılan toplantılarda olumlu iş sonuçlarına dönüşeceğini aktarmak gerekir. Bu grup, şirketin-markanın iş alanına sektörüne göre değişik kişilerden oluşmalıdır.

Bu grubu, şirketten bir yönetici (örneğin pazarlama yöneticisi) ve yine dışarıdan bir marka danışmanı yönetmelidir. Böylece grubun yönetimi de hem içeriden hem dışarıdan bir gözle değerlendirilebilir.

Bu elçi grubu aynı zamanda bir gölge müşteri gibi de kullanılabilir. Böylece markanın yaşadığı sorunlar, eksiklikler, hatalar ortaya kolayca çıkar.

Elçi grubu aynı zamanda her 4 ya da 6 ayda bir geçmiş dönemdeki eksikliklerin ve sorunların giderilip giderilmediği konularını da sorgulamalıdır. Bu sorgulamada grubu yöneten pazarlama yöneticisi ve marka danışmanı gerekli doğru bilgiyi onlarla paylaşmalıdırlar. Bu grupta yalan, eksik paylaşım gibi durumların olmaması önemli.

Bu elçi grubu özellikle en az 2- 3 sene kesintisiz varlığını sürdürmeli. Böylece 3 sene boyunca yaşanan değişiklikler bir arada gözlenmeli ve gelişim takip edilmelidir.

2-3 senede bir grup içinden birer ikişer kişi değişimi ile grup tazelenmeli. Grupta kalanlar önceki dönemi temsil etmeli.

Bu grubun verilerini aynı zamanda, başka bir iş süreci olarak sürmesi gereken "şikayet yönetimi" verilerini desteklemek için de kullanabilirsiniz.

Aynı zamanda, yine bu grubu bazen genişleterek, tasarım odaklı düşünme süreci ile ürün ve hizmet geliştirmede de faydalanabilirsiniz.

Sonuç olarak, çok yüksek bir bütçe ayırmadan, şirketinizi ya da markalarınızı sizin için denetleyen bir elçi grubunu kurarsanız, gelecek için kaybedeceğiniz çok ciddi maddi ve manevi zararların önüne geçebilirsiniz.

Unutmayın, eleştiri bir marka için en iyi armağandır...

Marka Denetim Elçileri Grubu ile markanız gelişir...

BÜLENT FİDAN 
SEMİNER • DERS • SÖYLEŞİ TAKVİM /
2016- 2017-2018 -
2019- 2020
 
31 / 05 / 2021
Sivil Toplum Dünyasında Kime, Neden Güveniriz?
REPMAN FORUM
03 / 09 / 2020
İşin Güzel Yanı
04 / 06 / 2020
Çevrimiçi / Canan Duman'la Pandemi Döneminde Markayı ve Pazarlamayı Yönetmek
30 / 04 / 2020
Dijital Dönüşüm Yeni Normal mi?
20 / 04 / 2020
Nail Özer ile Söyleşi
 
6 / 01 /2020
Marka Deneyiminin Boyutları, Müşteri Yolculuk Deneyimi Haritasının Faydaları
Altınbaş Üniversitesi
28 / 11 / 2019
Ankara Marka Buluşmaları
ATO
3 / 07 / 2019
Marka Kimliği Çalıştayı
Denizli İhracatçılar Birliği
Denizli
21 / 04 / 2019
Ev Tekstilinde 2020 ve 2021 Trendleri Analizi
EVTEKS FUARI
20 / 03 / 2019
Marka Kimliğinde Değişim
Altınbaş Üniversitesi
11 / 03 / 2019
10. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Zirvesi
14 / 02 / 2019
Soyut Şeyler Ekonomisi
12 / 02 / 2019
Stratejik Marka Kavramı
Altınbaş Üniversitesi
11 / 01 / 2019
 
Günümüzün Devrimi
 
Konuk
Medipol Üniversitesi
21 / 12 / 2018
Marka Zirvesi 
Bakü Azerbaycan
06 / 12 / 2018
Kurumsal Sosyal
Sorumluluk Zirvesi
İstanbul 
30 / 11 / 2018
İletişimciler Buluşması
TÜHİD İstanbul
16 / 02 / 2018
 
Markaşehir İzmir
 
Konferansı
TÜHİD ve İzmir Ticaret Odası
23 / 12 / 2017
Made in Azerbaijan
Bakü
15 / 12 / 2017
Gaziantep Büyükşehir B.
Gaziantep
30 / 11 / 2017
Marketing Meetup
İTÜ Maslak
16 / 10 2017
House of Genius
Workinton
23 / 9 / 2017
Go Digital Etkinliği
Dijital Karga
Bilge Adam
25/ 05 2017
Arçelik -Beko
Ajans Yönetimi Eğitimi
Reklamcılık Vakfı
25 / 05 / 2017
Marka Türkiye 
Lütfi Kırdar İstanbul
11 / 05 / 2017
İçerik Oyunları
(Konferans)
Santral İstanbul
İstanbul Bilgi Üniversitesi
30 /03/2017
Yerelden Globale 
Markalar Konferansı
Cef Works 
Shangri-La Hotel
15 /03/2017
Marka Deneyiminde 
Marka Kimliği
Bahçeşehir Üniversitesi

24 /02/2017

Türk Olarak İtalyan Tasarımı Satmaya Çalışmak

Bursa Halkla İlişkiler Derneği

Bursa

14/12/2016

Dijital Dünyada Marka İletişimi ve Yönetimi / Konuşmacı/ Seminer

Doğuş Üniversitesi

Sanat ve Tasarım Fakültesi

İstanbul

04/11/2016

Marka Kimliği Yaratma 

Atölye Çalışması

Brand Institute

İstanbul

12/10/2016 

Türk Kimliğinin

Markalara Yansıması

Brand Institute

İstanbul

07/10/2016

Temel Marka Yönetimi

Brand Institute 

İstanbul

13 /08/2016 

Markalar ve Sosyal Medya

Açık Seminerler / BrandMap İstanbul

25/07/2016

Ajans Marka İlişkileri - Ajans Yönetimi / TürkTelekom Akademi / İstanbul
 

30/05/2016 

Krizde İtibar ve Marka Yönetimi / ANSİAD

Antalya 

07/05/2016 

Kurumsal Marka Stratejileri ve İtibar Yönetimi / REPMAN-İtibar Araştırmaları Merkezi

İstanbul

03/04/2016 

Marka Yönetimi ve Marka Kimliği / Ortak İletişim / İstanbul

17/02/2016 

Sosyal Medya ve Marka / İstanbul

05/01/2016 

Marka Yönetimi / Merkez Kariyer Günleri / İstanbul 

Bilgi: Seminer, eğitim ve söyleşi için sitedeki İLETİŞİM bölümünden talepte bulunabilirsiniz. 

 BRANDMAP 

İşdünyasının bilgi paylaşım platformu yayını olan BRANDMAP, her ay marka temelinde işdünyası konularını işliyor. 

BM-143 kapak.png
BRAND SUITE ISTANBUL


Türkiye'nin marka temelinde hizmet sunan tek KURUMSAL MARKA TASARIM AJANSI

BrandSuite İstanbul, Bülent Fidan ve tasarım ekibi tarafından, marka kimliği, marka görsel kimliği, marka iletişimi ve kurumsal tasarımlar alanında çalışmalarını sürdürüyor.
 

Bilgi: Marka Danışmanlığı ve tasarımlarınız için sitedeki İLETİŞİM bölümünden görüşme talebinizi yollayabilirsiniz. 
 

brandsuitelogo1-01.png
bottom of page