top of page

Kolay Reklamcılığın 25 Yolu


Son yıllarda reklamcılık epey farklılaşmaya başladı. Diline hakim olamayan reklam yazarları daha çok görsel düşünmeye başladılar ve metni alabildiğine hor ve az kullanmaya alıştılar. Bir reklamcılık hocamızın dediği sözü unutmam: "Edebiyatçılar ve reklamcılar dili bozarlar. Çünkü, dili bozup yeniden yapılandırırlar ve böylece dile zenginlik katarlar". (Nükhet Güz)

Biz reklamcılar gerçekten de dille oynayıp ona yeni anlamlar katmayı seviyoruz. Böylece hizmet verdiğimiz markaların müşterilerinin dikkatini çekiyor, dillerine dolanan söz kalıpları üretiyor ya da varolanları akıllara kazıyoruz. Ancak, reklamcılığı fikir üretme ve bu fikri dil, ses ve görsel malzeme ile sunma noktasında son zamanlarda yaşanan "kolaycılık" reklamcılık mesleğini "kolay iş" sınıfına sokmaya başladı. Bu nedenle de sizlere çok zaman kaybetmeden kolay reklamcılığın 25 yolunu aktarmak istedim. Kolay gelsin.

Kolay reklamcılık 1: Ünlü kullan. Herkes hatırlar. Marka sahibi de reklamın başarılı olduğunu düşünür. Herkes mutlu olur.

Kolay reklamcılık 2: Bir türküyü ya da pop şarkısını reklam müziği yap. Böylece herkesin dilinde olursun. Fikir mikir olmasa da insanlar hatırlar.

Kolay reklamcılık 3: Müşteriyi sürekli yemeğe çıkar, ona hediyeler al. Onu duygusal olarak borçlandır. Böylece her çalışmayı onaylar.

Kolay reklamcılık 4: Markaların genel müdür ya da pazarlama müdürü seviyesindeki insanlarla arkadaş ol. Yaptığınız işe kimse sesini çıkaramasın.

Kolay reklamcılık 5: Yabancı reklamları takip et, onları örnek olarak müşteriye sun. Böylece çalacağın reklamı önceden onaylatmış olursun.

Kolay reklamcılık 6: Müşterinin her dediğini yap. Yanlış olsa bile. Böylece tüm sorumluluğu ona atmış olursun.

Kolay reklamcılık 7: Reklamda müşterinin çocuğunu, torununu kullan. Böylece fikre itiraz edemez. Zaten o da bunu çok ister.

Kolay reklamcılık 8: Müşteriyi mümkün olduğu kadar çok mecrada yayın yapmaya ikna et. Reklamı herkes görür ve iş kötü bile olsa, farketmez. Hatırlanır, bilinir.

Kolay reklamcılık 9: Reklamverenin çevresindeki insanlara da yatırım yap. Çünkü, araştırma niyetine onlara soracak. Yemek, hediye, masaj vs.

Kolay reklamcılık 10: Toplantıya müşteri temsilcisi olarak yanınızda işle alakasız bir "güzel" götürün.

Kolay reklamcılık 11: Toplantı sonrası, müteriyi yönlendirecek bir "abi"ye onları aratın. Abi'nin nasıl bir mevkide olacağını siz bulun.

Kolay reklamcılık 12: Müşterinin de kıyısından köşesinden bulaşmış olduğu bir cemaate, birliğe, gruba siz de üye olun. Toplantıda söyleyin.

Kolay reklamcılık 13: Reklamı Türkiye'de değil, Hawai'de çekeceğinizi söyleyin. Orda sokaktakileri oynatıp ucuza getireceğinizi ifade edin. Yol parası ve diğer giderleri müşteri nasıl olsa Hawai'yi duyunca unutur.

Kolay reklamcılık 14: Müşterinin eşini de sete çağırın. Ona sette makyaj yaptırın. Bu makyajdan tatmin olan eş reklama kesinlikle "iyi" der.

Kolay reklamcılık 15: Reklam işini sizin fikriniz değil, ajansınızın dekorasyonu belirler. Bu nedenle işyerinizi saray gibi yapın.

Kolay reklamcılık 16: Asla reklamverene akıl vermeyin. O kendini Türkiye'nin değil, dünyanın en iyi markası olarak görür.

Kolay reklamcılık 17: Yabancı sözcük kullanmaya devam edin. Bazıları böylece, sizin zeki ve her şeyi bilen reklamcı olduğunuzu düşünür.

Kolay reklamcılık 18: Ofisboy ve çaycı dahil herkesi yaratıcı ekip olarak sayın. Hatta başka şirketleriniz varsa onların çalışanlarını da ajanstan gösterin. Kalabalık olduğunuzu, büyük olduğunuzu sansınlar.

Kolay reklamcılık 19: Toplantıya mümkün olduğu kadar çok kişiyle gidin. Müşteri sizi çok büyük sansın. Size değer versin.

Kolay reklamcılık 20: Hiç işe yaramasa da bir yabancı "network" içinde olduğunuzu ve onlardan çok değerli bilgiler alacağınızı söyleyin.

Kolay reklamcılık 21: "Geçenlerde sayın bakanımız ile..." gibi cümleler uydurun. Müşteri sizi "bir şey" sansın.

Kolay reklamcılık 22: Nabza göre şerbet verin. Odaya girerken "selamın aleyküm" ya da konuşma arasında "mersi" gibi olaylara girin.

Kolay reklamcılık 23: Artık, olay internette ya! İşin bir yerine mutlaka interneti kakalayın. Nasıl olduğu, getirisi önemli değil.

Kolay reklamcılık 24: Ürünü anlattıklarında "inanılmaz" deyin. İnanılmaz bir ürünün reklamı da inanılmaz olmalıdır. Yürüyün gidin.

Kolay reklamcılık 25: Sakın marka olaylarına girmeyin. Müşterinin kafasını karıştırmayın.

Bu yazının tamamını ya da bir kısmını kaynak göstermeden kullanmayınız...

BÜLENT FİDAN 
SEMİNER • DERS • SÖYLEŞİ TAKVİM /
2016- 2017-2018 -
2019- 2020
 
31 / 05 / 2021
Sivil Toplum Dünyasında Kime, Neden Güveniriz?
REPMAN FORUM
03 / 09 / 2020
İşin Güzel Yanı
04 / 06 / 2020
Çevrimiçi / Canan Duman'la Pandemi Döneminde Markayı ve Pazarlamayı Yönetmek
30 / 04 / 2020
Dijital Dönüşüm Yeni Normal mi?
20 / 04 / 2020
Nail Özer ile Söyleşi
 
6 / 01 /2020
Marka Deneyiminin Boyutları, Müşteri Yolculuk Deneyimi Haritasının Faydaları
Altınbaş Üniversitesi
28 / 11 / 2019
Ankara Marka Buluşmaları
ATO
3 / 07 / 2019
Marka Kimliği Çalıştayı
Denizli İhracatçılar Birliği
Denizli
21 / 04 / 2019
Ev Tekstilinde 2020 ve 2021 Trendleri Analizi
EVTEKS FUARI
20 / 03 / 2019
Marka Kimliğinde Değişim
Altınbaş Üniversitesi
11 / 03 / 2019
10. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Zirvesi
14 / 02 / 2019
Soyut Şeyler Ekonomisi
12 / 02 / 2019
Stratejik Marka Kavramı
Altınbaş Üniversitesi
11 / 01 / 2019
 
Günümüzün Devrimi
 
Konuk
Medipol Üniversitesi
21 / 12 / 2018
Marka Zirvesi 
Bakü Azerbaycan
06 / 12 / 2018
Kurumsal Sosyal
Sorumluluk Zirvesi
İstanbul 
30 / 11 / 2018
İletişimciler Buluşması
TÜHİD İstanbul
16 / 02 / 2018
 
Markaşehir İzmir
 
Konferansı
TÜHİD ve İzmir Ticaret Odası
23 / 12 / 2017
Made in Azerbaijan
Bakü
15 / 12 / 2017
Gaziantep Büyükşehir B.
Gaziantep
30 / 11 / 2017
Marketing Meetup
İTÜ Maslak
16 / 10 2017
House of Genius
Workinton
23 / 9 / 2017
Go Digital Etkinliği
Dijital Karga
Bilge Adam
25/ 05 2017
Arçelik -Beko
Ajans Yönetimi Eğitimi
Reklamcılık Vakfı
25 / 05 / 2017
Marka Türkiye 
Lütfi Kırdar İstanbul
11 / 05 / 2017
İçerik Oyunları
(Konferans)
Santral İstanbul
İstanbul Bilgi Üniversitesi
30 /03/2017
Yerelden Globale 
Markalar Konferansı
Cef Works 
Shangri-La Hotel
15 /03/2017
Marka Deneyiminde 
Marka Kimliği
Bahçeşehir Üniversitesi

24 /02/2017

Türk Olarak İtalyan Tasarımı Satmaya Çalışmak

Bursa Halkla İlişkiler Derneği

Bursa

14/12/2016

Dijital Dünyada Marka İletişimi ve Yönetimi / Konuşmacı/ Seminer

Doğuş Üniversitesi

Sanat ve Tasarım Fakültesi

İstanbul

04/11/2016

Marka Kimliği Yaratma 

Atölye Çalışması

Brand Institute

İstanbul

12/10/2016 

Türk Kimliğinin

Markalara Yansıması

Brand Institute

İstanbul

07/10/2016

Temel Marka Yönetimi

Brand Institute 

İstanbul

13 /08/2016 

Markalar ve Sosyal Medya

Açık Seminerler / BrandMap İstanbul

25/07/2016

Ajans Marka İlişkileri - Ajans Yönetimi / TürkTelekom Akademi / İstanbul
 

30/05/2016 

Krizde İtibar ve Marka Yönetimi / ANSİAD

Antalya 

07/05/2016 

Kurumsal Marka Stratejileri ve İtibar Yönetimi / REPMAN-İtibar Araştırmaları Merkezi

İstanbul

03/04/2016 

Marka Yönetimi ve Marka Kimliği / Ortak İletişim / İstanbul

17/02/2016 

Sosyal Medya ve Marka / İstanbul

05/01/2016 

Marka Yönetimi / Merkez Kariyer Günleri / İstanbul 

Bilgi: Seminer, eğitim ve söyleşi için sitedeki İLETİŞİM bölümünden talepte bulunabilirsiniz. 

 BRANDMAP 

İşdünyasının bilgi paylaşım platformu yayını olan BRANDMAP, her ay marka temelinde işdünyası konularını işliyor. 

BM-143 kapak.png
BRAND SUITE ISTANBUL


Türkiye'nin marka temelinde hizmet sunan tek KURUMSAL MARKA TASARIM AJANSI

BrandSuite İstanbul, Bülent Fidan ve tasarım ekibi tarafından, marka kimliği, marka görsel kimliği, marka iletişimi ve kurumsal tasarımlar alanında çalışmalarını sürdürüyor.
 

Bilgi: Marka Danışmanlığı ve tasarımlarınız için sitedeki İLETİŞİM bölümünden görüşme talebinizi yollayabilirsiniz. 
 

brandsuitelogo1-01.png
bottom of page