
- Jun 22, 2016
Cep Telefonu Geleceğin Tek Mecrası Olacak
Cep telefonu, teknoloji ve tasarım revizyonları ile hem evimizdeki, hem ofisimizdeki hem de cebimizdeki geleceğin tek elektronik (ses-görüntü-teşhis-elektronik kart-kimlik) cihazı olacak. 1990'lı yılların başında, küçük ve taşınabilir bir sistem olarak hayatımıza giren (araç telefonları sonrasında) cep telefonları, sinyal alıp verme özelliğini her yıl giderek geliştirdi. Günümüzde gelinen noktada TV, radyo, basın, sinema, müzik sistemi, fotoğraf makinesi, kredi kartı, kimlik,
10

- Jun 22, 2016
Marka Vekili ve Marka Danışmanı Nedir?
Marka tanımını hukuksal ve pazarlama temelli olarak iki ana alanda tanımlıyoruz. Marka vekilliği ve marka danışmanlığı da bu iki alanda yetkinliğe sahip meslek alanlarını ifade ediyor. Marka terimleri arasında en sık karıştırılan iki terim “marka vekili” ve “marka danışmanı”dır. Türkiye’de markalar kanuna bağlı olarak, markaların tescil işlemlerini hukukun belirttiği çerçevede gerçekleştiren kişilere marka vekili denir. Marka vekilleri, marka sahibi ya da yöneticileri tarafın
544

- Jun 22, 2016
Kişilik mi?
Bazen gerçekten kişiliği tanımlamak zordur... Hele insanın kendini tanımlaması, kimliğini değil de kişiliğini anlatması neredeyse imkansızdır. Çünkü, kişiliğiniz ile ilgili yaptığınız her açıklama -eğer narsist bir kişilikte değilseniz- karşı taraf tarafından “komik” algılanacak kaygısı hep zihindedir. İnsanı zorlar. Kimlikte fiziksel özellikler ağırlıkta iken kişilikte duygusal ve hissel öğeler daha ağırlık kazanır. Kişilik gerçekten zor açıklanır bir kimlik öğesidir. Ancak,
29

- Jun 8, 2016
Birini Seçmek, Diğerlerini Terketmektir…
Çevrenizdeki insanlara bir bakın. Hangilerine daha çok güvenirsiniz? Yapılan araştırmalar, belli bir konuda uzman olduğunu belirten ve o konu üzerine çalışmalarında süreklilik gösteren kişilerin çevrelerinde daha çok güven uyandırdıklarını gösteriyor. Markaların da durumları aynı. Yani, tüketicilerin zihninde. Markaların belli bir kategoriyi ve konumlandırmayı seçmeleri gerekliliği de bundan ötürü. Tüketiciler, her ürün kategorisinde belli bir markayı zihinlerine yerleştirirl
24

- May 20, 2016
Marka İletişimi İçin Marka Departmanı
Markalar için çok önceden ‘duyuru’ vardı. Sonra basın mecrası devreye girince ‘bilgi reklamları’ ortaya çıktı. Diğer mecralar da hayatlarına başlayınca halkla ilişkiler eklendi. Doğrudan pazarlama, etkinlik pazarlaması gibi alanlar, markanın sesini yükseltmesinde yan alan olarak başladılar ve bazı markaların stratejilerinde ilk basamağa yerleştiler. Sonrasında malum, internet temelli, ‘dijital iletişim’ doğdu.
Arada kurumsal sosyal sorumluluk, sürdürülebilirlik gibi kavraml
247

- May 19, 2016
Thank you, mom
Hep söylediğimiz ama markanın reklam departmanının asla umursamadığına, ajanslarının da "yaratıcılık" adı altında markanın kendisinden uzak tanıtım çalışmaları gerçekleştirmelerine tanık oluyoruz. Sonunda da yapılan tanıtım çalışmaları bitince markaya ilişkin aklımızda hiçbir şey kalmıyor. Ajans zaten çoğu zaman, gerçek anlamda yaratıcı çalışma yerine ünlü kullamak gibi kolay yolu seçerek ilerliyor. P&G, ürün markalarının temel hedef kitlesi olan anneleri tanıtım çalışmaların
39

- May 5, 2016
Marka Yöneticilerine Küçük Tavsiyelerim
1- Oluşturacağınız markanın adını araştırın. Türkiye ve AB ülkeleri içinde tescil edilebilir olup olmadığına bakın. Uygunsa tescil ettirin. Aynı zamanda şekil için de oluşturacağınız logonun bir başka logoya benzememesi gerektiğini de hatırlatalım. Bunun için sizin markanızın hukuki durumunu takip etmesi adına bir marka vekili (marka danışmanı ile aynı kişi değildir) ile çalışmanızı öneririm. 2- Öncelikle ne durumda olursanız olun, bir marka danışmanı ile çalışmaya başlayın.
57