
- Aug 6, 2016
Marka Kimliği Nedir?
#markaelçisi #planbdiscovery #startup #İllüstrasyon #markadeneyimi #pazarlamadakuşaklar #sürdürülebilirlik #marka #Jenerikmarka #Pazarlama #Marketing #markadanışmanı #brandmap #brandangel #bülentfidan #müşterideneyimyolculuğuharitası #markatasarımı #brandsuiteistanbul #MarkaDanışmanlığı #emtiamalürünhizmet #İletişim #markasözlüğü #Reklam #Marka #MarkaYönetimi #cocacola #Akademik
0

- Aug 6, 2016
Mentor Nedir?
#markaelçisi #planbdiscovery #startup #İllüstrasyon #markadeneyimi #pazarlamadakuşaklar #sürdürülebilirlik #marka #Jenerikmarka #Pazarlama #Marketing #markadanışmanı #brandmap #brandangel #bülentfidan #müşterideneyimyolculuğuharitası #markatasarımı #brandsuiteistanbul #MarkaDanışmanlığı #emtiamalürünhizmet #İletişim #markasözlüğü #Reklam #Marka #MarkaYönetimi #cocacola #Akademik
0

- Aug 6, 2016
Marka Mimarisi Nedir?
#markaelçisi #planbdiscovery #startup #İllüstrasyon #markadeneyimi #pazarlamadakuşaklar #sürdürülebilirlik #marka #Jenerikmarka #Pazarlama #Marketing #markadanışmanı #brandmap #brandangel #bülentfidan #müşterideneyimyolculuğuharitası #markatasarımı #brandsuiteistanbul #MarkaDanışmanlığı #emtiamalürünhizmet #İletişim #markasözlüğü #Reklam #Marka #MarkaYönetimi #cocacola #Akademik
0

- Aug 1, 2016
Markanızı Sağlıklı Besliyor musunuz?
Her zaman söylediğimiz gibi marka kavramı elle tutulur bir kavram değil. Soyut bir kavram. Ürünün fiziksel yapısından ayrı bir şekilde tüketici zihninde yerini alır. Soyut kavram olarak beslenme dediğimde bazılarının “madem soyut o zaman fiziksel olmayan bir şeyi nasıl besleriz” dediğini duyar gibiyim. Ama unutmamak gerekir ki soyut olan her şey fikirler gibidir, farklı yollarla beslenmedikçe yok olurlar. Beslenme ile kastım ise markanın hayatına devam etmesi için nasıl bir ş
0

- Jul 29, 2016
Pazarlama Tarihinde Kuşaklar: Sessiz Kuşaktan Alfa Kuşağına...
YUCCIE’LER GELİYOR! HAZIR MISINIZ? Pazarlama tarihi kuşaklarla ilerliyor. Pazarlama sürecinde yöneticiler kararlarının çoğunu bu kuşakları inceleyerek veriyorlar. Kuşakların yanında bir de bu kuşakların içinde doğan akımlar var. (YAZARIN ARA NOTU: Bu makale, ilk olarak 2015 yılında yayınlanmıştır. 2015 dönemi kuşakları içine bir de akım olarak Yuccie'ler dahil oldu. Makalenin asıl konusu Yuccie olup, öncesi ve sonrasını da en detaylı işleyen makale olarak hala güncelliğini sü
0

- Jul 28, 2016
MARKA ADI BULMAK...
• MARKA NEDİR? Marka, bir ürün veya hizmetin, semboller (yaşam tarzı, statü ve tüm ihtiyaçlara vereceği cevaplar, görsel dili olan logo, kurumsal kimlik ve temsil ettiği her şey) ve addan oluşan bir bileşimdir. Tüketici için marka, tükettiği ürünü-hizmetin ona kazandırdıklarını ifade etmeye yarayan bir semboller dünyasıdır. Bu açıdan baktığımızda marka adı ürün - hizmet ile bire bir örtüşmeyebilir. Markalaşma dediğimiz durum bir süreçtir. Bir ürün-hizmete, bir ad konulur konu
0

- Jun 22, 2016
Hayvanlar Alemi
İstediğiniz yere bir jaguarın sırtında gitmek ister misiniz?
Kışın havalar soğuduğunda bir tavşanın tüyleri arasında ısıtmayı...
Şirin, uzun kulaklı bir köpeğin her zaman ayaklarınıza dolanmasını...
Mükemmel bir atın sürekli bacaklarınızın arasında olmasını...
Ya da bir şahinin kanatları arasında yolculuk etmek...
Peki, bir timsaha dokunmak... Hayvan sevenlerin bu sorulara hemen evet diyeceğini duyar gibiyim... Hayvan sevmeyenler de evet diyeceklerdir.
Çünkü burada sözü
0

- Jun 22, 2016
İmza
1981 yılında yayımlanan, Ermeni Hastanesi Dergisi'ndeki bir makaleden yaptığım alıntıyla başlayalım*: "Soyadı Kanunu Meclis'ten çıktığı gece, Prof. Dr. Hagop Vahram Çerçyan'ın Ankara'da mebusluk yapan ögrencileri, telefonla saat 21:00'de eski hocalarını arayarak, sabaha kadar Atatürk'e onun adına yakışır bir imza hazırlamasını istiyorlar. Çerçyan beş imza hazırlayarak Ankara'ya yolluyor. 'Ben seçemiyorum 5'i de güzel. Ata seçsin' açıklamasını da yapan Çerçyan, Ankara'dan habe
0

- Jun 22, 2016
Dünya Markası Olmak
Sürekli aynı soruyu sormaktan vazgeçmemiz gerekiyor. “Dünya markası olan bir Türk ürünü var mı?” Öncelikle ürünün marka demek olmadığını kabul etmemiz şart. Yoksa, sürekli en başa dönerek ürün olmazsa marka olmaz gibi kısır tartışmaları yapmaya devam edeceğiz. Peki ürün ve marka nedir? Anlatalım... İnsanoğlu, nesneleri tanımlamak amacıyla, tarihin ilk cağlarından itibaren, o nesneleri cağrıştıracak işaretler ve sesler kullanmıştır. Bunun nedeni de oldukça basittir. Bireyin ke
0

- Jun 22, 2016
Kolay Reklamcılığın 25 Yolu
Son yıllarda reklamcılık epey farklılaşmaya başladı. Diline hakim olamayan reklam yazarları daha çok görsel düşünmeye başladılar ve metni alabildiğine hor ve az kullanmaya alıştılar. Bir reklamcılık hocamızın dediği sözü unutmam: "Edebiyatçılar ve reklamcılar dili bozarlar. Çünkü, dili bozup yeniden yapılandırırlar ve böylece dile zenginlik katarlar". (Nükhet Güz) Biz reklamcılar gerçekten de dille oynayıp ona yeni anlamlar katmayı seviyoruz. Böylece hizmet verdiğimiz markala
0